Mailgroep

De acrobaten-mailgroep is waarschijnlijk de snelste manier om nieuws uit te wisselen over acrobatiek: je hoeft je mailtje maar naar één mail-adres te sturen, en het wordt automatisch doorgestuurd naar alle leden van de groep!

de mail-adressen op een rijtje (uitleg vind je onder deze tabel)
akrobatiek@googlegroups.com hét mail-adres voor mailtjes naar alle groepsleden
subscribe@stichtingnaf.nl aanmelden voor de groep, mét Google account
unsubscribe@stichtingnaf.nl afmelden voor de groep, mét Google account
list@stichtingnaf.nl aan- of afmelden voor de groep, zónder Google account

Mail sturen aan de mailgroep
De mailgroep werkt via Google Groups, het discussieplatform van Google.

Om een bericht naar alle groepsleden te sturen, zend je dat bericht naar akrobatiek@googlegroups.com.

Er zijn maar twee voorwaarden:
• je moet zelf lid zijn van de groep om een mailtje aan de groep te kunnen sturen (met het mailadres van waar uit je je bericht stuurt), en
• je mailtje moet wel iets met acrobatiek te maken hebben.

Je kunt elkaar bijvoorbeeld informeren over een nieuwe lesgroep, een festival of trainingsweekend dat je organiseert, samenreisplannen naar een festival, of een voorstelling die de moeite waard is.

Ben ik al lid?
Als je een Google-account hebt kun je dat vrij snel zien: op groups.google.com zie je een overzicht van de Google-groepen waar jij lid van bent. Heb je geen Google-account, dan mag je altijd een mailtje naar de lijstbeheerder sturen (zie beneden), dan kijkt die even voor je.

Aanmelden mét een Google account
Zoals gezegd moet je natuurlijk wel lid zijn van de groep om berichten te kunnen sturen (niemand zit tenslotte op spam te wachten).
Als je al een Google account hebt, of er geen bezwaar tegen hebt om er één te maken, dan kun je lid worden door een lege mail te sturen aan subscribe@stichtingnaf.nl. Je ontvangt een mail van Google met verdere instructies. Je hebt niet per sé een Gmail-adres nodig voor een Google Account, je kunt zo’n account ook met elk ander mailadres maken.
Via groups.google.com kun je je lidmaatschap in de groep beheren, en eventueel jezelf ook afmelden van de groep.
Dit laatste kan ook via een mail aan unsubscribe@stichtingnaf.nl.

Aanmelden zónder Google account
We kunnen ons voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft aan een Google account (of er zelfs bezwaar tegen heeft). In dit geval kun je de lijstbeheerder een bericht sturen, zodat deze je handmatig aan de groep kan toevoegen of verwijderen. Stuur deze mail naar list@stichtingnaf.nl, laat in de mail weten of je wilt worden toegevoegd of verwijderd.